Vyhledávač Google je pro SEO alfou a omegou
Většina článků zaměřených na problematiku SEO Google se soustředí na textový obsah webových stránek a obrázky (většinou fotografie) bývají v ústraní, nebo je dokonce nikdo neřeší. Z jednoho úhlu pohledu je to celkem pochopitelné, lidé mezi sebou komunikují především slovy a psaným textem, jehož obsah na webu převážně dominuje. Slovo „převážně“ však není dostatečně výstižné, neboť existují specifické stránky, kde dominují naopak fotografie. Jde například o prezentace kuchařských receptů, výrobu a prodej užitného designu, módních oděvů a obuvi, fotografické ateliéry, výtvarníky a umělce, některé tipy na výlety do přírody, tvorbu bytových a oděvních doplňků, a jistě vás napadne ještě nějaký další příměr.
Google Search Console
Jak jsou fotografie úspěšné ve světě Internetu, lze zjistit např. z nástroje Google Search Console, musíte přepnout filtrování vyhledávání podle typu dat jakožto „Obrázek“. Tímto způsobem lze monitorovat počet kliknutí na fotku, příchozí webové stránky, koncová zařízení uživatelů, a to vše včetně zpětné časové analýzy. Je možné tam přidat tzv. stiemap, ve které lze dohledat indexované či nezaindexované fotky. (Velký počet fotografií bez indexace obvykle směřuje k nějakému problému).
Některé zásady pro práci s fotografiemi
· Fotografie prezentujte pouze takové, co dokážou zaujmout. Zpravidla dokáže oslovit docela obyčejná amatérská fotka pořízená analogovým fotoaparátem z dávných dob, než nic neříkající profi foto z bezplatné fotobanky.
· Fotky by se měly dát načíst i bez použití Javascriptu, což dokáže zjistit efektivní nástroj „Browseo“. Ten také odhalí zbytečně velké snímky a obrázky, které by bylo vhodné zmenšit a tím také urychlit načítání webu. K jejich zmenšování (dočasné komprimaci) přímo na serveru slouží některé speciální nástroje, ale vždy by mělo jít o kompromis mezi kvalitou snímku a rychlostí načítání webu. K čemu je platná do tří sekund načtená stránka s rozmazaným snímkem, který návštěvníka jen odradí.
· Každý obrázek a fotka by měla být opatřena popiskem, redakční systémy to většinou umožňují, někteří fajnšmekři jej zadávají přímo do zdrojového kódu. Dávejte pozor zejména u automaticky generovaných popisků a názvů, ty pak je nutno upravit ručně a změnit nic neříkající název „foto003“ na věcný např. „porcelánová-miska-bila“. Popisky u fotek musí být stručné a přitom výstižné, zaměřené i na klíčová slova.