Cílové skupiny


Tento odborník, nebo celé skupiny moc dobře vědí všechno o reklamě a jejím zacílení. Ví, že musí oslovit co nejvíce lidí různých věkových, nebo také jiných skupin. Jak je to myšleno? My se na to podíváme čistě laicky, jako amatéři, abychom pochopili, o čem je tu vlastně řeč. Takže hurá do toho. Firma, která chce být viděna musí mít reklamy. Je jedno co prodává a nabízí, prostě se o ní musí vědět. Jinak neprodá nic a zkrachuje. A právě proto se dává spousta peněz do reklam. A jak jistě víte, jinak musí, nebo by alespoň měla vypadat ta, která je zaměřená na prodej hraček, nebo tak která nabízí holící krém.

dřevěné hračky

Taková, kde bude třeba sedět dítě a hrát si, zaujme nejmladší generaci, která pak už jen musí tlačit na rodiče, aby jim kýženou věc zakoupili. Muži si takové reklamy moc nevšimnou a je lhostejno, zda mají dítě či nikoli. Zato určitě zbystří, když uslyší o krému na holení. A také se možná půjde na reklamu v televizi i podívat a poté si krém zakoupí. Účel tak byl splněn. Jistě je vám jasné, že to o krému na holení nezaujme dítě, stejně tak jako střední generaci nezaujmou hračky. Tak jako teenagery nebudou zajímat reklamy na inkontinenční pomůcky, nebudou staré lidi zajímat reklamy na nejnovější herní konzoli.

holící krém

A tomu všemu se musí ten, kdo reklamu chystá a vytváří umět přizpůsobit. To všechno dohromady je generační marketing. Je jasné, že tvůrce reklam musí tedy mít znalosti nejen z oboru, ale také z cílových skupin. Musí vědět co je nejvíce zajímá a na co nejvíce reagují. Proto se pořádají různé ankety, výzkumy a průzkumy, ze kterých pak jednotlivé agentury čerpají podněty ke své práci. A tak jako tato agentura dává to těchto průzkumů peníze, které si pak naúčtuje, tak i cena reklamy, kterou si zadavatel objednává se promítne do ceny za zboží nebo nabízené služby. Všechno je tak propojeno a jde ruku v ruce k jedinému cíli kterým je zisk.