Sociální sítě – trh reklamy
Tato nekonkurující aplikace, prvně spuštěná v roce 2010, určená ke sdílení fotek, se během několika let vyvinula v naprostý fenomén mezi sociálními sítěmi. Nejenže, se v této aplikaci sdílejí fotky, videa, denní ústřižky, jsou umožněna živá vysílání, ale především je možnost i velmi efektivní a cílené reklamy pro firmy. Jednoduše lze osobní profil přepnout na profil firemní a zadat objednávku na reklamu propagovanou touto aplikací. Instagram nabízí tři druhy reklamy:
– Zvýšit návštěvnost profilu
– Zvýšit návštěvnost webu
– Oslovit lidi v okolí adresy
U všech třech možností, si uživatel může nastavit okruh uživatelů, na který má být reklama zaměřena.
Messenger
Nově cílenou reklamu umožňuje nejen platforma Facebook, ale i samotný Messenger. Reklama na této aplikaci umožňuje zkontaktovat potencionální zákazníky přes chat. V reálu to vypadá tak, že se cílená reklama objevuje uživatelům mezi soukromými konverzacemi, s možností kontaktovat inzerenta, popřípadě navštívit jeho stránku či profil. I zde lze nastavit určité okruhy uživatelů, na které má být reklama zaměřena. Jelikož Messenger, Facebook a Instagram patří mezi nekonkurující aplikace, vzájemně spolu spolupracují a umožňují tak v jedné aplikaci (například Messenger), zadat cílenou reklamu a současně ji rovnou realizovat v druhé aplikace (například Instagram), pod jednou propagací a pod jednou platbou.
Nejznámější sociální síť 21. Století možnosti reklamy umožňuje samozřejmě také. A to hned několik:
– Zvýšení počtu návštěvníků na webu
– Spojení stránky s více uživateli
– Propagace příspěvků
– Přimění uživatelů na sledování vaší stránky
U reklam Facebook umožňuje nejen vybrat okruh uživatelů pro propagaci, ale i vybrání druhů tlačítek, či textů, které se mají u daných reklamních příspěvků zobrazovat. Díky těmto reklamám můžete dosáhnout většího povědomí o vaší firmě, nebo jen přilákat uživatelé na váš web, či profil firmy, popřípadě se zaměřit pouze na některé vaše příspěvky a propagovat je jednotlivě. Tato poslední zmíněná forma reklamy je hojně využívána v propagaci zákaznicky oblíbeného zboží.
Sociální sítě představují velkou marketingovou a reklamní strukturu, kterou si při spuštění těchto webů, aplikací a platforem nikdo nedokázal ani zdaleka představit.